RGNT Motorcycles presenteert vernieuwde Scrambler en Classic in nieuwe flagship store Parijs

RGNT Motorcycles

English version at THE PACK | In Parijs opende op 14 april RGNT Motorcycles haar Franse flagship store en presenteerde tegelijkertijd haar nieuwe modellenreeks voor 2022. De bestaande modellen Classic en Scrambler zijn geüpdatet en geüpgraded, met nog meer toekomstgerichte technologie en een verfijnde stijl.


Het instrumentenpaneel is volledig opnieuw ontworpen en opnieuw geprogrammeerd, waardoor rijders een betere verbinding met de motorfiets krijgen, met nog meer personalisatie-opties. De nieuwe met de duim bediende joystick maakt het gemakkelijker om tijdens het rijden veilig met het cluster te communiceren, waardoor rijders meer opties hebben om hun rijervaring te verbeteren.

Het RGNT-engineeringteam heeft hard gewerkt om de geheel nieuwe RGNT-app te verbeteren. Via de app kunnen rijders nu realtime updates krijgen over laadstatus en resterende laadtijd, batterijbereik en motorfiets fietslocatie. Hert voertuig zelf ontvangt regelmatig via de ether updates, waardoor de rijders minder moeite hoeven te doen om de motorfiets up-to-date te houden. De ontwerpfilosofie achter deze app is eenvoudig: ‘ultiem gebruiksgemak’. De app begeleidt rijders in hun reis naar ultiem motorfietsonderhoud. Een belangrijk onderdeel hiervan is het zodanig behandelen van de batterij dat deze de levensduur verlengt, naast het signaleren wanneer predictief onderhoud nodig is.

RGNT Motorcycles

De 2.0 motorfietsen bieden nog meer pit. Verbeteringen aan de aandrijflijn en efficiëntie leiden tot minder gegenereerde warmte, wat betekent dat er minder energie wordt verspild. Dit resulteert in nog meer energie dat beschikbaar wordt voor prestaties. Het nominale vermogen wordt opgewaardeerd van 7,7 naar 9,5 kWh. Aan de bestaande rijmodi ‘Power’ en ‘Range’ heeft RGNT een nieuwe Boost-modus toegevoegd. In de Boost-modus biedt de motorfiets tijdelijk een piekvermogen van +20 kW bij een draai aan het “gaspedaal”. Daarnaast introduceert RGNT ook rijden en remmen met één handbeweging. Draai de gashendel de andere kant op en hij remt.

Het nieuwe ontwerp geeft de motorfietsen een nog meer onderscheidend uiterlijk, terwijl de handling en stuurprestaties werden verbeterd. Het beschikbare kleurenpalet voor de tanks is vernieuwd, met een chroom/zwart en voor de Scrambler het chroom/rood als opvallende kleuren. Volgens de RGNT-ontwerpfilosofie zijn de tanks gevormd uit plaatstaal voor duurzaamheid en stijl.


Het ophangsysteem wordt geproduceerd door de Italiaanse vakmensen van Paioli. Ze bezitten de rechten om de klassieke Ceriani-voorvorken uit de jaren 60 te bouwen. Klassieke elegantie wordt hier gecombineerd met moderne prestaties. Elke aluminium vork is met de hand gepolijst in Italië.

RGNT Motorcycles
RGNT Motorcycles

Het stylingteam van RGNT begreep dat motorzadels een natuurlijk, emotioneel tintje geven aan elke mooie motor. Daarom werkte men samen met één van de oudste lederleveranciers van Zweden, Tjärnsjö (opgericht in 1873) om eersteklas, plantaardig gelooide lederen zadels te creëren.



Het RGNT-team heeft ook samengewerkt met Hedon, de toonaangevende luxe Britse fabrikant van handgemaakte helmen, en met Malle London om een ​​serie stijlvolle leren tassen en fietstassen te creëren. Later dit jaar zal RGNT nog meer nieuwe maatwerk accessoires aanbieden, zoals tankpads, een koplampgrill en meer.


De velgen van de RGNT Classic zijn van chroom, met roestvrijstalen spaken. Ze worden met de hand geregen door Zweedse ambachtslieden. De Scrambler is uitgerust met velgen van de Japanse krachtpatser Excel, het bedrijf dat al sinds 1932 premium (en kampioenschaps winnende) velgen maakt.


Misschien wel de grootste verandering aan de 2022-modellen is het driehoekige airbox-gebied. Het toont nu nog meer volwassenheid en spierkracht. De nieuwe triangel heeft een bagageruimte (uit de tank verplaatst) waar rijders ook hun smartphone kunnen opladen.

RGNT Motorcycles

Voor ultieme veiligheid van de rijder heeft RGNT een geavanceerd gecombineerd remsysteem geïnstalleerd. Door één van de remhendels in te schakelen, worden zowel de voor- als de achterrem geactiveerd. Via de rechter hendel kan extra kracht op de voorremmen worden uitgeoefend voor nog meer directe remkracht.

Beide RGNT-modellen hebben nu keyless ride en stuurslot, zodat rijders gewoon op de knop kunnen drukken en vertrekken. De nieuwe ingebouwde lader halveert de oplaadtijd met 100% en de motorfiets kan aan elk stopcontact en laadstation (type 2) worden opgeladen. Het instrumentenpaneel is volledig opnieuw ontworpen, terwijl een nieuwe luidspreker voor geluiden op lage snelheid zorgt voor meer veiligheid voor voetgangers.

RGNT Motorcycles
RGNT Motorcycles

Prijzen


Per 14 april 2022 is de RGNT N° 1 Classic SEL (Sport Extended Limited) verkrijgbaar vanaf € 14.495. De RGNT N° 1 Scrambler SEL (Sport Extended Limited) begint bij € 15.495. De productie van de N° 1 SEL is beperkt tot in totaal 50 motorfietsen.

Meer weten over RGNT Motorcycles?

RGNT Motorcycles
RGNT Motorcycles
Share by: