ottobike Group presenteert hun ovaobike MCR Street series in Nederland. Update! Dit merk is niet meer te koop bij ons

ovaobike street series MCR-H - MCR-M - MCR-S

Vooraan zie je de MCR-S (Single Seat) gevolgd door de MCR-M (Mid Motor) en de MCR-H (Hub Motor)

Auteur: Guy Salens | Pictures credit: ©THE PACK | English version at THE PACK | Het eerste concept van de MCR (Mini City Racer) van de ottobike Group (Taiwan) maakte zijn debuut reeds op EICMA 2017 in Milaan. Vandaag presenteert de ottobike Group een volledig nieuw assortiment van 3 elektrische straatmotoren: de MCR-H, MCR-M en de éénzitter MCR-S onder het nieuwe merk ovaobike. En ze zijn niet zo "mini" vergeleken met het eerste concept in 2017. Begin november 2021, THE PACK en Electric Motorbikes waren uitgenodigd om deze nieuwe motoren te komen bekijken op een geheime plek in Nederland. En nog beter, we hadden de gelegenheid om enkele korte testritten te maken met al deze modellen onder toezicht van het Taiwanees/Nederlandse marketingteam.

Lee Yu Chi (voorzitter) en Jerry HSU (General Manager) van de ottobike Group hebben met een enthousiast team in New Taipei City hun nieuwe visie op e-mobility ontwikkeld. "ovaobike" wordt de nieuwe algemene merknaam voor het assortiment straatmotoren. Daarnaast heeft het bedrijf op EICMA 2021 ook een nieuwe cafe racer (met 17 inch wielen) gepresenteerd alsook een urban scooter en een nieuwe serie adventure en city e-bikes.

ovaobike street series MCR-H - MCR-M - MCR-S

De ottobike Group was verantwoordelijk voor het volledige ontwerp en de ontwikkeling van deze lichte elektrische voertuigen in samenwerking met Noon Design (gespecialiseerd in transportontwerp) en VPIC (bekend om hun hoogwaardige precisiecomponenten en voertuig productie capaciteit van wereldklasse). Bijna alle onderdelen zijn in eigen huis gemaakt en ontwikkeld met een verfijnde minimale styling. Elk model heeft 4 rijmodi: Eco, Comfort, Sport en een Turbo-knop. De achteruit-rij modus is in sommige omstandigheden ook erg handig.

Turbo knop
Een nieuwe functie die we op elk model ontdekten, was de turboknop. Toen je de snelheid van 80 km/h bereikte in de "Sport"-modus (en je batterij heeft nog steeds meer dan 50%), gaf het LCD-dashboard (met knipperende knoppen) aan dat je de turboknop voor een boost van 10 seconden kon gebruiken. Druk gewoon met je rechterduim op de knop en je bent vertrokken. Het is geen Fast and Furious-stijl, maar het gaf een tijdelijke boost.


Regeneratief remsysteem

Dit is altijd een van mijn favorieten op elektrische motorfietsen. En het mooiste is dat u de regeneratieremcapaciteit kunt instellen. Met een klein pedaal op je linkervoet regel je de kracht van het regeneratieve remsysteem. Als je op het hoogste niveau rijdt, hoef je amper de normale remmen te gebruiken. Als je in de stad rijdt, is dit een geweldige veiligheidsoplossing omdat je de complete fiets met één hand bedient.

ovaobike street series MCR-H - MCR-M - MCR-S

MCR-H (Hub Motor)

De MCR-H (7 kW) is het startmodel uit de ovaobike range en is een no-nonsense en zeer wendbare elektrische motorfiets met een goede zithouding. Ik vind het de ideale motor voor jonge motorrijders en beginners. Hoewel deze fiets door elke leeftijd zal worden gewaardeerd wanneer hij in een stedelijke omgeving wordt gebruikt.

Ervaren rijders zullen misschien net dat tikkeltje meer power missen… de snelheid is begrensd op 105 km/u. Met de achterwielnaafmotor is er bijna geen onderhoud en geen lawaai. De MCR-H heeft een kleine opbergbox (geen helm).

ovaobike MCR-H
ovaobike MCR-H

MCR-M (Mid Motor)

De MCR-M (11 kW) richt zich duidelijk op de forens met woon-werkverkeer. De soepel rijdende MCR-M was een zeer aangename verrassing met een sterkere acceleratie dan de MCR-H. Met de Brembo remmen houd je alles onder controle en met 2 accu's aan boord heb je een actieradius van 230 km met een snelheid van 50 km/u.

Ondanks de iets kleinere wielmaten dan de meeste traditionele motoren, had ik een heel veilig gevoel op de halfnatte testbaan (zowel op het rechte stuk als in de bochten). Ook voor corporate fleetowners kan deze motorfiets een interessante oplossing zijn.

ovaobike MCR-M
ovaobike MCR-M

MCR-S (Single Seat)

Deze éénzits elektrische motorfiets met zijn grote "tank" (sorry, verkeerd woord) is uniek in zijn soort. Het is duidelijk de meest omvangrijke van de ovaobike urban street-reeks. En hij is snel, dat merk ik... Ik moest Gert-Jan Rongen (die van Electric Motorbikes) de hele tijd van deze fiets slepen om er zelf op te rijden.

Nee serieus, als je op de motor zit, word je één met deze motor en nodigt hij uit om de weg op te gaan. De zithouding heeft een iets sportievere houding dan bij de 2 voorgaande modellen. En het had karakter, je moet het onder controle houden. Dit was erg leuk. En had ik al gezegd dat je een helm in die "tank" kunt opbergen?

ovaobike MCR-S

Over ottobike Group


ottobike Group is een fabrikant van elektrische voertuigen met het hoofdkantoor in New Taipei City, Taiwan. Opgericht in 2016 door een groep fanatiekelingen in innovatieve ontwerpen, is het de missie van ottobike Group om mee de toekomst van mobiliteit te definiëren en de revolutie hiervan wereldwijd te leveren. Met ervaringen en competenties op het gebied van voertuigontwerp, systeemintegratie en productie, heeft ottobike Group een uitstekende productlijn opgebouwd die is uitgerust met de meest innovatieve en geavanceerde technologie.

Met deze nieuwe ovaobike range heeft de ottobike Group veel ambitie en heeft zij met ottobike Europe BV de Europese markt betreden. handelaars. Toekomstige dealers worden ook goed ondersteund met marketing- en promotietools en krijgen volledige medewerking van de Taiwanese marketingafdeling in Nederland. ottobike Group is overtuigd van een transparante communicatie en zal openstaan ​​om te luisteren naar de feedback van hun klanten om hun producten nog meer te verbeteren.

Share by: